بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم
سرخط خبرها

بهره برداری از ۲۹۹ پروژه مخابراتی در مشهد

  • کد خبر: ۹۸۴۸۰
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
بهره برداری از ۲۹۹ پروژه مخابراتی در مشهد
هم زمان با دهه فجر، شبکه ارتباطی تلفن ثابت در منطقه الهیه با اعتبار ۱۸۴ میلیارد ریالی به بهره برداری رسید.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و هم زمان با دهه فجر ۲۹۹ پروژه از مجموع ۵۰۰ پروژه مخابراتی خراسان رضوی با سرجمع اعتباری بیش از ۱۳۵ میلیارد تومان در مشهد به بهره برداری رسید. ضمن اینکه درمجموع ۷ روژه استانی با اعتبار ۳۲۰ میلیارد تومان در استان روی ریل خدمت قرار گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم بهره برداری از این پروژه ها، گفت: یکی از اهداف دولت سیزدهم این است که ظرف مدت سه سال، همه خدمات دولتی به صورت هوشمند در دسترس مردم قرار بگیرد.

عیسی زارع پور افزود: شبکه ملی اطلاعات ۵۳ تکلیف کلان را برای دستگاه‌ها مشخص کرده که ۷۵ درصد از این تکالیف برعهده خانواده ارتباطات است. ضمن اینکه زیرساخت شبکه ارتباطی کشور، شبکه ملی اطلاعات است.

وی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات دارای دو بال است، ادامه داد: بال اول ایجاد شبکه پرسرعت و باامنیت و مستقل در کشور و بال دوم ارائه خدمات و محتوای داخلی درست و مناسب این شبکه است.

در مسیر ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر‌نوری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: راهبرد دولت مردمی و تحول خواه سیزدهم این است که از این فناوری به عنوان فرصت استفاده کند و کار‌ها را برای مردم آسان کند تا تحولی در شأن مردم کشور رقم بزند.

زارع پور با تأکید بر برنامه ریزی برای راه اندازی ۲۰میلیون پورت فیبر نوری در کشور، افزود: یکی از اهداف دولت سیزدهم این است که ظرف مدت سه سال همه خدمات دولتی به صورت هوشمند در دسترس مردم قرار بگیرد. تأکید رئیس جمهور بر این است که دسترسی مردم به خدماتی که نیاز دارند، آسان شود. تحقق این هدف فقط با استفاده از فناوری اطلاعات میسر می‌شود.

رتبه ۱۴۰ برای اینترنت ثابت کشور

وزیر ارتباطات تصریح کرد: رتبه اینترنت ثابت ایران در بین کشور‌های جهان، ۱۴۰ است. این رتبه شایسته کشور ما نیست و نشان می‌دهد که مسیر را اشتباه رفته ایم و باید این مسیر را بازنگری و مشکلات موجود در آن را برطرف کنیم.

وی تأکید کرد: قرار است ۲۰۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح کنیم. هدف ما ایجاد شبکه پرسرعت چندصدمگابیتی برای مردم است که نیاز به سرمایه گذاری دولت یا بخش خصوصی دارد.

در ادامه این مراسم مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: معماری و توسعه لازم برای رسیدن به هدف ۲۰میلیون پورت فیبر نوری در این شرکت انجام شده است.

مجید سلطانی با بیان اینکه چشم انداز مخابرات، ارائه هوشمند خدمات یکپارچه در زیست بوم دیجیتال است، افزود: در سیاست‌های کلان امسال در حوزه فناوری، ارائه بالاترین کیفیت هدف ماست.

وی بیان کرد: شبکه یکپارچه آی پی و تهیه طرح توسعه آن برای پوشش ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری هسته شبکه ایجاد شده است. افزایش پهنای باند و یکپارچه سازی معماری شبکه، آماده سازی برای راه اندازی اس دی ان، دسترسی مطلوب، انعطاف پذیری بیشتر و مقیاس پذیری زیاد و قابلیت واگذاری سرویس‌های به روز ازجمله اقداماتی است که در این راستا انجام شده است.

سلطانی با بیان اینکه توسعه متوازن استان‌ها با تعریف ۲۰۰۰ میلیارد تومان پروژه در نظر گرفته شده است، افزود: بیشتر این توسعه بر تأمین و تهیه تجهیزات و ارسال به استان‌ها انجام شده است. امروز به صورت نمادین پنج استان از سراسر کشور ازجمله خراسان رضوی پروژه‌های خود را با دستور وزیر ارتباطات افتتاح کردند.

بهره برداری از ۵۰۰ پروژه در استان

مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: هم زمان با دهه فجر ۵۰۰ پروژه مخابراتی با اعتباری بیش از ۳۲۰ میلیارد تومان در استان به بهره برداری رسید.

حسن اروجی افزود: از این تعداد پروژه در استان، ۲۹۹ پروژه با اعتباری بیش از ۱۳۵ میلیارد تومان به مشهد اختصاص دارد.
وی با بیان اینکه همه شهرستان‌های استان به اینترنت ۴G مجهز است، افزود: شبکه ارتباطی تلفن ثابت در منطقه نوساز الهیه مشهد با اعتباری بیش از ۱۸۴میلیارد ریال به بهره برداری رسید. در این حوزه با تعبیه ۱۹هزار متر شبکه کابل نوری و مسی، زیرساخت لازم برای تلفن ثابت ۱۱هزارو۲۵۰مشترک مهیا شد.

ایجاد ۱۰۹ سایت جدید تلفن همراه

وی با بیان اینکه افتتاح این پروژه در منطقه الهیه مشهد ۴۵۰۰ پورت اینترنت پرسرعت مهیا کرده است، گفت: مجموع پروژه‌های استان در دو حوزه تلفن همراه و ثابت است. حدود ۱۰۹ سایت جدید همراه اول در برنامه افتتاح بوده و برخی سایت‌ها نیز ارتقای فناوری از نسل دو به سه و چهار داشته است.

مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوی با بیان اینکه ۲۰ سایت تلفن همراه نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید، اظهار کرد: ۲ میلیون و ۱۵۹ هزارو ۸۱۳ مشترک تلفن ثابت در استان وجود دارد و ضریب نفوذ کل تلفن ثابت در استان ۳۱ درصد است.

اروجی بیان کرد: تعداد مشترکان فعال تلفن همراه در استان ۵ میلیون و ۳۹۳ هزارو ۱۳۳ نفر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->